De rerum Bonitate, seu quod Deus omnia facit optimo modo, sententia S. Augustini.
De rerum aeternitate, utrum possibile sit Mundum vel ullam creaturam esse ab
aeterno, ubi et de praeexistentia animarum Platonis, Origenis, aliorumque, et de Mundis
ante hunc Mundum. De Metaphysicis quibusdam sententiis Henrici Mori et Hon. Fabri,
de extensione seu localitate animarum. Si Deus res perpetuo creat, parum videtur
interesse quando creare coepisse intelligatur.
Utrum Deus creet omnia possibilia, et de vacuo formarum.
S. Augustini sententia de coelo coeli, seu creatura quadam spirituali angelis superiore,
Deum immediate exprimente. De Angelorum corporibus sententiae veterum.
De Miraculis, et utrum omnia explicari possint citra extraordinarium Dei
concursum, locus ex Manuscripto Cartesii.
Utrum et quomodo omnia sint in Deo, seu an dici possit Deum esse locum rerum, haec
fuit sententia Timpleri (qui Deum facit locum coeli), Henrici Mori, et aliorum.
Venio ad Physica et Mathematica. De spatio utrum sit Ens reale, aeternum,
infinitum (a Deo distinctum), sententia Lessii quod Deus sit spatium, Gassendi, Borelli,
Gerickii, Mori.
De Geometria divina, quod Deus omnia faciat pondere numero et
Mensura. Davissonii de figurationibus rerum; Paracelsi opinio de fine Mundi
2 vel (1) omnem (2) ullam L 3 Platonis, . . . aliorumque erg. L 14 et Mathematica erg. L
14 Ens (1) creatum (2) reale, L 15 distinctum), (1) videatur (2) sententia L 15 Lessii . . . spatium erg.
L
1 AUGUSTINUS, Confessiones, VII, 13; vgl. das Exzerpt N. 3322. 3 PLATON, Meno, 85e–86b;
Phaedo, 72e–73a; Phaedrus, 246a–250c. 3 f. ORIGENES, De principiis, I, 8, 4. 4 f. H. MORE,
Enchiridion metaphysicum: sive, de rebus incorporeis succincta et luculenta dissertatio. Pars prima: de
exsistentia et natura rerum incorporearum in genere, London 1671; in Opera omnia, London 1679, vol. phil.,
tom. I, cap. 28 et schol. 4 H. FABRI, H., Metaphysica demonstrativa, sive scientia rationum universalium,
Lyon 1648; vgl. II, 1 N. 90, S. 187, 8 f. AUGUSTINUS, Confessiones, XII, cap. 2, 9, 11, 13, 15; vgl. das
Exzerpt N. 3323. 10 f. Vgl. R. DESCARTES, Annotationes quas videtur . . . in sua Principia Philosophiae
scripsisse (Überschrift der von Leibniz korrigierten Abschrift), A.T. XI, S. 654. 12 f. sententia Timpleri:
nicht nachgewiesen. 13 H. MORE, Enchiridion metaphysicum, London 1671, cap. 8, in Opera omnia,
London 1679, vol. phil., tom. I, S. 165–173. 15 L. LESSIUS, De perfectionibus divinis libri duo, in
Opuscula, Antwerpen 1624, lib. II, cap. 3, S. 27. 15 P. GASSENDI, Syntagmatis Philosophici pars prima,
quae est Physica, sect. 1, lib. II, cap. 2–6, in Opera omnia, Bd 1, Lyon 1658. 15 f. G. A. BORELLI, De
motionibus naturalibus a gravitate pendentibus liber, Reggio 1670, prop 247 (vgl. III, 2 S. 78). 16 O. V.
GUERICKE, Experimenta nova (ut vocantur) Magdeburgica de vacuo spatio, Amsterdam 1672, lib. II, cap. 8:
An spatium vel universale omnium rerum continens sit creatum aut increatum aliquid. 16 H. MORE, a.a.O.,
cap. 8, sect. 4–6, 9–10 u. schol. in Opera omnia, London 1679, vol. phil., tom. I, S. 165–173. 18 W.
DAVIDSON, De figurationibus rerum, Paris 1640. 18–S. 2463.1 Paracelsi opinio: nicht nachgewiesen.
3 Comments:
思想1080
107頁
神だけが実体であり、他の一切は神の様態ないし偶有性である、と言いたい人々の誤謬をスピノザが新たに呼び覚ましたが、この主張を洞察できたのがパルメニデスだった。かれらは、奇妙にも、第一原因だけが活動し、第二原因は、その道具、もっとはっきり言えば、第一原因の機会であると考える。
A,Vl ,4, 2461,
2461
species ab eo additas aliud quiddam fuisse), fuit certe Epicuri, accusatur hujus sententiae Tertullianus; item complures SS. Patres, quibus visum est angelos esse corporeos, in quibus videtur fuisse S. Augustinus, item qui statuunt traducem animarum nonnullis dicti Traduciani, in his etiam Augustinus.
Metaphysica Socinianorum, et Conradi Vorstii. 5 Error eorum qui Deum solum volunt esse substantiam, et caetera omnia esse Dei
modos seu accidentia, cujus sententiae videri posset Parmenides, resuscitavit eam Spinosa. Paradoxum eorum qui putant solam causam primam agere et secundas esse tantum instrumenta, imo plane tantum occasiones primae.
Huc Fluddi Philosophia Mosaica, Theologia veterum Hebraeorum, Hypothesis causarum occasionalium. 10 Hypothesis Durandi et Aureoli et P. de Dola et Bernerii de concursu Dei cum creaturis. Hypothesis Concomitantiae Pacidiana de autexusia seu spontaneitate vel libertate
2461
Error eorum qui Deum solum volunt esse substantiam, et caetera omnia esse Dei modos seu accidentia, cujus sententiae videri posset Parmenides, resuscitavit eam Spinosa. Paradoxum eorum qui putant solam causam primam agere et secundas esse tantum instrumenta, imo plane tantum occasiones primae.
思想1080
107頁
神だけが実体であり、他の一切は神の様態ないし偶有性である、と言いたい人々の誤謬をスピノザが新たに呼び覚ましたが、この主張を洞察できたのがパルメニデスだった。かれらは、奇妙にも、第一原因だけが活動し、第二原因は、その道具、もっとはっきり言えば、第一原因の機会であると考える。
A,Vl ,4, 2461,
コメントを投稿
<< Home