月曜日, 9月 30, 2019

Trade and Development Report 2019


wonkmonk (@wonkmonk_)
UNCTAD: To spend or not to spend – is that the question? Endogenous money, modern monetary theory and government deficits (p. 48, box 3.1) web.archive.org/web/2019092605… cc: @StephanieKelton @wbmosler @stf18 @tymoignee @ptcherneva pic.twitter.com/bUVoFxGEc4

#3

MMTに言及

The basic propositions of MMT are broadly consistent with the process of money creation in a modern economy

and the associated role of fiscal policy. Also, the theory reiterates the important point that there is much more

financial space for proactive fiscal stances than is generally perceived. Indeed, Keynesian economists have

been arguing for a very long time that government deficits can and should be used to fight recessions, finance

infrastructure, and even pay for some ongoing current expenditures that are

Therefore there is clearly a case for implementing such a functional finance programme in the United States,

where it has been strongly advocated (Bell, 1998; Wray, 1998, 2015; Mosler, 2004; Tymoigne, 2014; Mitchell,

2016; Nersisyan and Wray, 2019). Such a strategy is particularly suited to the United States as its Government

is also the issuer of the global reserve currency; obviously, therefore, this requires that the United States dollar

continues to be accepted as such so that the additional import demand created by domestic expansion can be

easily met. There are additional concerns in the United States that would need to be addressed, such as the

self-imposed limits on government debt, claims of central bank independence and the distributional tensions

between labour and capital that can arise from the pattern of additional public spending. Some concerns that

have been raised about MMT (López-Gallardo and Reyes-Ortiz, 2011; Lavoie, 2013; Taylor, 2019) point to

issues of institutional and real resource constraints, including the possibilities of supply bottlenecks arising

in particular sectors that could have inflationary consequences. Even after recognizing these issues, it is clear

that, in the United States, there can be a successful functional finance strategy for full employment or a "Green

New Deal". To the extent that this then contributes significantly to global demand, it would also assist global

reflation, while if the focus of public spending is on the transformation towards a green economy, there will

be meaningful spillovers in terms of technology transfers and economies of scale to other countries.

seen to be socially valuable.



MMTの基本的な命題は、現代経済におけるお金の創出プロセスとほぼ一貫しています。
および財政政策の関連する役割。また、理論はもっと多くの重要なポイントを繰り返します
一般的に認識されているよりも積極的な財政スタンスのための金融スペース。実際、ケインズ経済学者は
非常に長い間、政府の赤字は景気後退、財政と戦うために使用できるし、使用すべきだと主張していた
インフラストラクチャ、さらには現在進行中のいくつかの支出に対しても支払います
したがって、このような機能的金融プログラムを米国で実施する場合は明らかにありますが、
強く支持されている場所(Bell、1998; Wray、1998、2015; Mosler、2004; Tymoigne、2014; Mitchell、
2016; Nersisyan and Wray、2019)。このような戦略は、政府として米国に特に適しています
また、世界準備通貨の発行者でもあります。したがって、明らかに、これには米ドルが必要です。
国内の拡大によって生み出される追加の輸入需要が
簡単に会った。米国には、対処する必要がある追加の懸念があります。
政府債務に対する自主規制、中央銀行の独立性の主張および分配の緊張
追加の公共支出のパターンから生じる労働力と資本の間。いくつかの懸念
MMT(López-Gallardoand Reyes-Ortiz、2011; Lavoie、2013; Taylor、2019)について指摘されています
供給のボトルネックが発生する可能性を含む、制度的および実資源の制約の問題
インフレの結果をもたらす可能性のある特定のセクターで。これらの問題を認識した後でも、それは明らかです
米国では、完全雇用または「グリーン
ニューディール」。これがグローバルな需要に大きく貢献する限り、グローバルな支援にもなります。
リフレ。一方、公共支出の焦点がグリーン経済への転換である場合、
技術移転と他国への規模の経済という点で意味のあるスピルオーバーになる。
社会的に価値があると見られています。




Trade and Development Report 2019
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Financing A Global Green New Deal